Verpakking en reclame gaan hand in hand. Samen vormen ze een krachtige marketingformule. Als u een klein levensmiddelenbedrijf bent, zijn takeaway verpakkingen met een merknaam kosteneffectief en zullen ze uw klanten aanspreken.
De kracht van verpakkingen op maat is niet te onderschatten. Niet overtuigd? Stelt u zich eens voor dat u een potentiële klant bent.
U bent op een voedselmarkt, hongerig om wat lekkers te proberen.
U ziet een paar mensen voorbijlopen met kleurrijke meeneemdozen en een dampende portie fish and chips. De stijl van de doos en de merknaam intrigeren u lang genoeg om de mensen te vragen waar ze die vandaan hebben. Je was op zoek naar eten omdat je honger had, maar de verpakking trok je aandacht en overtuigde je om te kopen.
Ook al is dit voedsel ongelooflijk lekker, zonder een in het oog springend verpakkingsontwerp zou u er in de eerste plaats niet naar toe zijn getrokken. De verpakking op maat heeft de reclame gemaakt en uw beslissing gegarandeerd.
Het is een no-brainer. Investeren in takeaway verpakkingen met een verpakkingen op maat geeft u een voorsprong op uw concurrenten en overtuigt klanten om opnieuw bij u te kopen. Laten we eens in meer detail bekijken hoe een verpakking een revolutie teweeg kan brengen in uw merk.
Waarom merkpromotie belangrijk is
Zoals hierboven uitgelegd, stelt het ontwerpen van unieke takeaway verpakkingen uw bedrijf in staat zichzelf te promoten op het moment dat klanten uw winkel verlaten. Op maat gemaakte verpakkingen voor takeway omvatten niet alleen de voedselcontainer, maar ook de accessoires. Denk aan het brandmerken van uw bekers, bestek en servetten - of misschien een stijlvolle papieren zak of voedseldrager die functioneel, handig en een slim marketinginstrument is.
Promoot uw merkidentiteit voorbij saaie, niet-merkgebonden verpakkingen. Aangepaste ontwerpen zorgen voor consistentie, promoten uw merk en verbeteren de ervaring van de klant. Het kan ook de geloofwaardigheid van uw merk aantonen door een goede reputatie te behouden voor goed verpakt en smakelijk voedsel.
Waarom kleur belangrijk is bij branding

Het is een feit: presentatie is belangrijk.
Uw merk moet onderscheidend zijn om uw consumenten aan te spreken. Het uniek verpakken van uw voedsel zorgt ervoor dat het opvalt in de massa. Kleur is belangrijk bij branding omdat het direct nieuwsgierigheid opwekt zodra iemand het ziet. Als sociale wezens zijn we meer geneigd om de aantrekkingskracht van een slim of ongewoon ontwerp met elkaar te delen. Dit kan helpen om mond-tot-mond marketing te bereiken die lage kosten heeft om uit te voeren.
Kleur heeft psychologische implicaties. Denk maar aan populaire fastfoodketens zoals McDonald's en Burger King die geel gebruiken in hun branding, of het gebruik van rood door KFC en Five Guys.
Succesvolle klantenbinding opbouwen
U moet uw verpakkingen op maat voor takeaway niet beperken tot het verleiden van nieuwe klanten - het gaat ook om het behouden van een trouwe klantenbasis. Het creëren van een uniek verpakkingsontwerp zal vertrouwdheid met uw eten aanmoedigen aangezien de consumenten vertrouwen beginnen te krijgen in de kwaliteit van uw product.
Marketing draait allemaal om het creëren van vertrouwen tussen de consument en het merk. Het is het tijdperk van authenticiteit. Met zoveel merken die hun aangeboren superioriteit verkondigen, is de markt verzadigd. Daarom is het belangrijk om transparant en authentiek te zijn bij het presenteren van je merk aan consumenten.
Vasthouden aan je merkwaarden, berichtgeving en imago draait allemaal om consistentie. Consistente merkpresentatie kan de verkoop voor uw bedrijf verhogen, waardoor u duidelijkheid en vertrouwen in uw product behoudt.
Eén manier om de loyaliteit van de klant aan te moedigen is door te investeren in duurzame verpakkingen voor takeaway. De bezorgdheid van de consument over onze impact op het milieu is recentelijk toegenomen. De overstap naar duurzame verpakkingen is een kans om markttransparantie te tonen terwijl consumenten op zoek zijn naar manieren om hun koolstofvoetafdruk te verkleinen.
Al uw verpakkingen kunnen duurzaam zijn - tot papieren rietjes en specerijen aan toe. Dit is een enorm verkoopargument voor de duurzame markt - in combinatie met een esthetische en praktische verpakking - heeft u hier een winnaar in handen.
Pak uw rivalen in met verpakkingen op maat voor takeaway
Een op maat gemaakt verpakkingsontwerp geeft u een voorsprong op uw concurrenten. U fungeert als een mobiele advertentie en promoot uw merk bij potentiële nieuwe klanten. Een unieke verpakking kan de reden zijn waarom een klant naar u komt in plaats van naar een ander merk dat hij niet herkent.
Op maat gemaakte verpakkingen voor takeaway kan het verhaal van uw merk vertellen, klanten boeien en uw merkwaarden benadrukken - dit alles maakt een blijvende indruk die de verkoop stimuleert en u helpt succes te boeken in een concurrerende markt.
B-unique verpakkingen is een onderdeel van barneveld verpakkingen waar u verpakkingen op maat kunt laten maken. Hierdoor laat u uw merk opvallen. Bezoek onze webshop voor al onze op maat gemaakte verpakkingen.